Naša alatka za upravljanje vašim odobrenjima za korišćenje kolačića je trenutno isključena. Iz tog razloga su određene funkcionalnosti koje zahtevaju vašu saglasnost za korišćenje kolačića potencijalno nedostupne.
MINI – 20 godina jedinstven u premijum segmentu malih automobila.
Krajem septembra 2000, „moderan“ MINI debitovao je na Sajmu automobila u Parizu. Uspešno ponovno lansiranje tradicionalnog britanskog uvelo je potpuno novu kategoriju automobila, sa temeljima za stalni razvoj i raznovrsnost u svojoj ponudi modela.
![20 godina MINI](/sr_RS/home/explore/news-and-events/20-godina-mini-modela/jcr:content/main/par/imageresourceselecto/damImage.narrow.{width}w.j_1601654995473.jpg)
Pre 20 godina, MINI je prvi put predstavljen u jednoj javnoj areni na Mondial de l’Automobile u Parizu. Jedinstvena priča o uspehu u automobilskom sektoru započela je ponovnim lansiranjem tradicionalnog brenda sa britanskim nasleđem u okviru BMW Grupe i predstavljanjem modela MINI One i MINI Cooper. Kao naslednik klasičnog Minija, proizvođenog 41 godinu i čija je proizvodnja prestala samo nekoliko dana kasnije, druga generacija je obezbedila sve što je bilo potrebno za novu revoluciju u segmentu malih automobila. MINI je bio prvo premijum vozilo u svojoj klasi. Njegov moderan koncept do današnjeg dana promoviše napredni razvoj, obuhvativši zabavu u vožnji, efikasnost, komfor, bezbednost, konektivnost i veliku raznovrsnost modela.
Putovanje kroz vreme u ranom primerku MINI Coopera pruža idealnu priliku da se krene stazom „pionirskog karaktera“ koji ispoljava druga generacija. Ambasador početne faze britanskog originala za 21. vek sišao je sa proizvodne trake u oktobru 2001, šest meseci nakon pokretanja proizvodnje u MINI fabrici u Oksfordu. Njegova tri prethodna vlasnika već su se zabavila prešavši njime oko 175.000 kilometara, a kao i svaki MINI, dobio je ime. Ovaj model je nazvan „Sunny“, zahvaljujući završnoj farbi karoserije u boji Liquid Yellow, koja ga je pretvorila u pravu retkost. Tokom prve godine prodaje nove generacije MINI automobila u Nemačkoj, samo je jedan od svakih petnaest vozila bio isporučen u toj boji, a kombinacija sa krovom i kapama retrovizora u crnoj boji bila je još ređa.
![20 godina MINI](/sr_RS/home/explore/news-and-events/20-godina-mini-modela/jcr:content/main/par/imageresourceselecto_317409455/damImage.narrow.{width}w.j_1601655432338.jpg)
Početni signal za razvoj druge generacije MINI automobila dat je već u julu 1994. Zajedno sa stilskim detaljima poput kratkih prepusta, okruglih farova i šestougaone rešetke hladnjaka, za dizajnere je vrhunski prioritet bio da prenesu fundamentalnu ideju iz početnih godina klasičnog Minija u moderno doba automobila. Moderan MINI je na sličan način morao da bude jedinstven, da ponudi prostor za četvoro ljudi i njihov prtljag, omogući doživljaj efikasnog putovanja i generiše entuzijazam sa voznim karakteristikama koje ne postiže nijedan drugi model njegove klase. Savremene aspiracije prema komforu i maksimalnim standardima bezbednosti takođe su uzete u obzir. Još jednom, stvoren je revolucionarni novi mali automobil – opremljen u skladu sa zahtevima svog doba, razvijen i proizveden da bude u skladu sa svim reperima kvaliteta jednog vrhunskog brenda.
U jesen 1997, samo odabrani novinari dobili su dozvolu da prvi pogledaju studiju MINI 2000. To je izazvalo „MINI groznicu“ - ponovno lansiranje brenda i predstojeće predstavljanje serijskog vozila bili su predmet žestoke debate, posebno na internetu. Paralelno sa svetskom premijerom u Parizu, pokrenuti su nacionalni i internacionalni MINI sajtovi i više od 100.000 potencijalnih kupaca zainteresovanih za MINI ubrzo se već registrovalo.
Prodaja MINI vozila u Ujedinjenom Kraljevstvu počela je 7. jula 2001, a tržišno lansiranje u Nemačkoj proslavljeno je dva meseca posle toga. Već tada, u MINI fabriku u Oksfordu uvedena je vikend-smena, kako bi mogla da odgovori ogromnoj tražnji. A opet, to je bio tek početak globalnog trijumfa. U Japanu – gde je klasični Mini imao ogromnu zajednicu obožavalaca – druga generacija je takođe naišla na ogromno interesovanje. Lansiranje prodaje bilo je zakazano za 2. mart 2002. zato što se taj datum na japanskom izgovara „MI-NI“. Konačno, na američke obožavaoce je red došao 22. marta 2002. Tamo su prodavci već rezervisali porudžbine za 20.000 automobila.
![20 godina MINI](/sr_RS/home/explore/news-and-events/20-godina-mini-modela/jcr:content/main/par/imageresourceselecto_206369003/damImage.narrow.{width}w.j_1601655601751.jpg)
MINI druge generacije opčinio je vozače širom sveta agilnim upravljanjem. Sve do danas, „Sunny“ ne ostavlja apsolutno nikakvu sumnju u to da je MINI projektovan za atletsku vožnju i ekstremno savladavanje krivina. Motor od 85 kW/115 KS koji pokreće MINI Cooper takođe pruža impresivne mogućnosti ubrzavanja. To je impresioniralo i Džona Kupera – domišljatog projektanta sportskih automobila koji je utabao put klasičnog Minija na trkačkim stazama. „MINI Cooper vam mami osmeh na lice“, komentarisao je on posle svoje prve probne vožnje u istoimenom modelu koji je još jednom nazvan po njemu. Elementarni principi dizajna iz prve generacije preneti su u novu ediciju sa pogonom na prednjim točkovima i poprečno postavljenim četvorocilindarskim motorom. Međutim, savremena zabava u vožnji bez premca u konkurentskom okruženju sada je bila tu zahvaljujući prednjoj osovini „Makferson“ sa vratilima iste dužine, multi-link zadnjom osovinom koja je jedinstvena u ovom segmentu, disk kočnicama na sva četiri točka i serijskim anti-lock kočionim sistemom, koji je uključivao kontrolu kočnica u skretanju na krivini i elektronsku distribuciju kočione sile.
![20 godina MINI](/sr_RS/home/explore/news-and-events/20-godina-mini-modela/jcr:content/main/par/imageresourceselecto_779785946/damImage.narrow.{width}w.j_1601655679138.jpg)
Od samog početka, široki raspon opcija individualizacije obezbeđen je za ključne delove tipičnog MINI stila. Raznovrsnost i vrhunski izgled unutar enterijera stvoreni su zahvaljujući velikom izboru elemenata, uključujući sedišta i presvlake, unutrašnje ukrasne lajsne i volane u mnogo verzija, uz moderne opcije opreme poput automatske klime, grejača sedišta, panorama krova i navigacije. Program originalnih MINI aksesoara obuhvatao je pomoćne farove, bela zadnja svetla i aerodinamični paket, ponudu krovnih lajsni kao i dodatne instrumente, pa čak i telefon u kolima.
Još 2003 godine, u drugu generaciju MINI vozila uključen je dizel agregat, a model MINI Cabrio usledio je sledeće 2004. godine. Raznovrsnost modela bila je još veća u trećoj generaciji lansiranoj 2006. MINI Clubman, MINI Coupé i MINI Roadster pridružili su se ponudi. Nedugo posle ovoga, brend je stupio u segment premijum kompakt automobila gde danas MINI Countryman i novi MINI Clubman stvaraju taj osećaj vožnje kartinga u novoj dimenziji. Dodatne ciljne grupe osvojene su onim što je sada četvrta generacija modela malog automobila - MINI sa petora vrata.
Enterijer vozila takođe demonstrira formiranje platforme za tehnološki napredak u drugoj generaciji MINI vozila. Ovde „Sunny“ iskazuje svoj individualni stil ponajviše, velikim brzinomerom u središtu intstrument table. U prvoj generaciji MINI vozila, centralno postavljeni instrument zamenjen je novim iza volana kada je MK V Mini predstavljen 1985. godine. A u najnovijoj, četvrtoj generaciji MINI vozila, brzina, rad motora i druge informacije bitne za vozača prikazane su u modernoj grupi instrumenata na stubu volana – takođe digitalno, u zavisnosti od modela. Bez obzira na to, centralni instrument i dalje je važan element dizajna i kontrole sve do danas. On služi kao središnji prikaz navigacije, informacija i zabave, kao i za funkcije vozila.
U periodu od 20 godina, MINI je postao primetno zreliji ali još uvek potpuno jedinstvenog i neuporedivog karaktera. A sveža nijansa boje koja tako savršeno odgovara modelu „Sunny“ sada služi kao sasvim poseban putokaz za budućnost. Akcenti žute boje sada karakterišu MINI Cooper SE (kombinovana potrošnja goriva: 0,0 l/100 km; kombinovana potrošnja elektriciteta: 16,8 – 14,8 kWh/100 km; kombinovana emisija CO2: 0 g/km), koji obeležava narednu evolutivnu fazu originalnog modela, kao prvi model MINI brenda samo na električni pogon.