Kako nastaju specijalne MINI edicije?

Kreativne ideje, ekskluzivni materijali i dosta promišljanja – sve to zajedno potrebno je za razvijanje specijalnih edicija MINI automobila. Da bismo Vam približili kako to sve izgleda u praksi, vodimo Vas u MINI dizajnerski studio.

 

Kako nastaju posebne edicije

 

„Krajnje je neverovatno koliko novi šav na sedištu daje dizajnu enterijera modela MINI Clubman Untold potpuno novu privlačnost“, objašnjava Ivlin Hartman, dizajnerka za boje i ukrase u MINI dizajnerskom studiju u Minhenu. Taj detalj daje posebno osveženje, kao i ostali koji MINI čine fantastičnim automobilom.

 

Za ljubitelje MINI-ja već su naviknuti na atraktivne elemente kod specijalnih MINI edijcija. Pored ekskluzivnih boja i materijala, vozila iz specijalnih edicija često donose inače nedostupne elemente specifične za model, kao što je ekskluzivni dizajn felni na točkovima.

 

Kako nastaju posebne edicije

 

Prva specijalna MINI edicija pojavila se pre 45 godina u danima klasičnog MINI-ja. Bio je to Mini 1000 Stripey LE, koji je imao prugaste presvlake na sedištima. Za lansiranje MINI modela 2002, predstavljena je i premijerna edicija - Launch Edition MINI Cooper.

 

Dizajnerski tim od dvadesetak ljudi je od tada pa nadalje razvijao jednu ediciju za drugom i tokom godina je proizvedeno tridesetak različitih modela. Oni obuhvataju MINI One Graphite 2009. godine, koji je imao specijalni metalik finiš Dark Silver, MINI Soho 2011. godine, razvijen kao omaž slavnom kraju u londonskom Vest Endu i MINI 60 Years 2019. godine. 

 

Kako nastaju posebne edicije

 

Dostupan samo u ograničenom periodu, MINI 60 Years u boji British Racing Green sa dekorativnim trkačkim prugama oslanjao se na klasičan Mini iz 1959. Inače, brojevi edicija variraju tako što se neke edicije sastoje od veoma malo vozila, a neke su prodate u velikom broju uprkos tome što su bile dostupne samo u ograničenom vremenskom periodu.

 

Kako nastaju posebne edicije

 

 

„Specijalne edicije su sastavni deo MINI brenda. Veoma smo svesni tradicije, ali i očekivanja koje one izazivaju i zbog toga ulažemo toliko vremena i brige u njihov dizajn“, kaže Ralf Ditman, šef upravljanja proizvodima, za aktuelnu MINI generaciju. „Upravo te male, ali suptilne razlike ono su što primećujete tek na drugi pogled. One čine ograničene edicije specijalnim“, objašnjava Ditman.

 

Najčešće je potrebno dve do tri godine od početne zamisli za ograničenu ediciju do finalnog modela koji je spreman za proizvodnju i to je prilično dugotrajan proces. Kako to dizajneri rade? „Za početak, pitamo se koji bi tip ljudi bio zainteresovan za novu ediciju, koja bi tema bila posebno privlačna“, kaže Ivlin Hartman, koja se uglavnom brine za razvoj boja i materijala automobila. 

 

Kako nastaju posebne edicije

 

Kada se ideje jednom formulišu, uslede radionice na kojima se određuju pravci razvoja specijalnih elemenata predložene edicije. „Sa modelima specijalne edicije, fokusiramo se na dodatno usavršavanje karaktera i dizajna vozila MINI“, kaže Hartman. Pošto ti modeli ciljaju na ograničen broj klijenata moguće je dizajnirati progresivniji i smeliji izgled.

 

„Kao dizajneri, veoma pomno pratimo ono što se dešava oko nas i na novim i sasvim drugačijim proizvodima široke potrošnje, tako da možemo već rano prepoznati sve trendove u dizajnu“, navodi Hartmanova. Ključna stvar sa specijalnom edicijom MINI vozila nije usklađivanje sa trendovima, već uspostavljanje sopstvenog. Zato dizajneri neprekidno isprobavaju raznovrsne nove kolekcije boja i uzoraka kože, materijala i tkanina za automobile, kako bi videli da li su kombinacije materijala i boje harmonične, da li stvaraju uzbudljiv kontrast ili pak uopšte ne idu jedno uz drugo. Izazov takođe leži u integrisanju sheme boja i novih materijala u kasniji proces proizvodnje automobila.

 

Kako nastaju posebne edicije

 

„Ponekad je potrebno i do tri godine dok se ne razvije potpuno nova boja za farbu“, kaže Bjanka Marija Hofman, projektna menadžerka za dizajn boja MINI brenda. Za MINI specijalnu ediciju, kreativni tim razvija istovremeno do tri različite teme za fokusiranje kako bi mogao da predstavi preliminarni rezultat glavnom MINI dizajneru Oliveru Hajlmeru. Dva koncepta dizajna među njima biraju se za nastavak rada. Njihovi detalji se usavršavaju i posle dalje nakon razmatranja, dizajnerski tim predstavlja Hajmeru prototip u punoj veličini. Kad se jednom donese odluka o konačnom konceptu, počinje njegova tehnička realizacija za serijsku proizvodnju automobila.

 

„Edicije pravimo tako da budu toliko ekskluzivne i zato dopuštamo sebi slobodu eksperimentisanja“, kaže Hofman. „Lepo je da ti modeli imaju otvoreniji stil, da izgledaju drugačije nego što bi ljudi očekivali. Dovođenje dizajna našeg automobila do njegovih granica ogroman je izazov, ali isto tako i veoma zabavno.“ Čak i najsitniji detalji donose razliku u finalnom dizajnu – poput svetloplavih šavova na zelenoj koži modela MINI Clubman Untold.