MINI Electric Pacesetter nadahnut JCW brendom. Prvi električni MINI kao FIA Formula E „Safety Car“.

MINI ELECTRIC

 

 

MINI Electric Pacesetter nadahnut JCW modelima novi je „Safety Car“ za trkačku seriju svetskog prvenstva ABB FIA Formula E. Automobil je stvoren na osnovu novog MINI Cooper SE kao deo saradnje bez presedana između MINI Design-a, BMW Motorsport, FIA i Formule E.

Električni pogon u susretu sa John Cooper Works.

„Već smo pokazali koliko dobro zabava u vožnji i električna mobilnost idu jedna uz drugu sa MINI Electric vozilima“, kaže Bernd Kerber, Direktor MINI-ja. „Međutim, MINI Electric Pacesetter nadahnut JCW brendom ide najmanje korak dalje i stapa karakter performansi brenda John Cooper Works sa električnom mobilnošću. Ova ekstremna verzija MINI Electric razvijena je kao „Safety Car“ za Formulu E, tako da očigledno nije namenjena upotrebi na javnim putevima. Ali ona otkriva jedan od pravaca kojima bismo mogli da krenemo sa elektrifikacijom JCW brenda. Za mene, poruka je jasna: elektrifikacija i John Cooper Works dobro idu jedno sa drugim.“

Maksimalizovani dinamizam – dizajn eksterijera.

Eksterijer modela MINI Electric Pacesetter nadahnutog JCW brendom izrađen je za svrhu života na trkačkoj stazi i predstavlja dosad najdinamičnije tumačenje MINI modela sa potpuno električnim pogonom. „Dizajn je uzbudljiva simbioza tehničke preciznosti i emocije“, objašnjava Oliver Hajlmer, direktor MINI Design-a. „Ovde funkcija diktira formu, i mnogi elementi dizajna oblikovani su tehničkim razlozima. Na primer, sarađivali smo blisko sa našim kolegama u BMW Motorsportu na razvoju forme lukova za točkove i prednjeg i zadnjeg panela, i program njihove optimalizacije obuhvatao je mere uštede u težini. Ovaj vizuelno upečatljiv, tehnički precizan dizajnerski jezik daje automobilu sveprožimajući utisak emocionalnog angažmana i uzbuđenja.“

 

Na prednjem kraju automobila, klasične MINI ikone kao što su kružni farovi i šestougaona rešetka hladnjaka stvaraju poznato, lako prepoznatljivo MINI lice. Istovremeno, karakteristični John Cooper Works elementi, kao što su lukovi točkova adaptirani na razmak između točkova automobila i duboki prednji panel sa dodatnim prednjim spliterima na levoj i desnoj strani, jačaju sportske vizuale na prednjem kraju. Izbrisana „rešetka hladnjaka“ i MINI Electric logo ukazuju na električno „srce“. Pošto praktično nikakvo hlađenje pogonskog sistema nije potrebno kroz gornji kraj rešetke, prednji kraj je uglavnom zatvoren tako da doprinosi aerodinamičnosti. Jedini izuzeci su prostor ispod rešetke i privlačni, gotovo pravougaoni otvori za hlađenje kočnica. Beli migavci na „Safety Car“ harmonično su ugrađeni u haubu. Karakteristične MINI trake na haubi pružaju se i preko krova na zadnji kraj.

 

Ispoljavanje MINI trkačkih gena – bokovi.

MINI Electric Pacesetter nadahnut JCW brendom ujedno ima ekstremno dinamičnu figuru sa strane. Međuigra geometrijski naglašenih štitnika (sa brižljivo raspoređenim aero-ivicama) i sportskih bočnih panela daje automobilu izgled žurnog kretanja napred pre nego se točak uopšte i pokrene. Zajedno sa uvećanim prečnikom točkova, koji gotovo ispunjavaju lukove, ti elementi jačaju stari dobri MINI „stav na točkovima“. Štitnici i spohleri su izrađeni – ili preciznije rečeno, 3D štampani od recikliranog karbonskog vlakna – u Oksfordu. Žute akcentne linije i površine aero elemenata (npr. štitnici točkova, oplate i zadnje krilo) obezbeđuju optimalizaciju protoka vazduha na tim mestima i vizuelnu raskoš deflektora vazduha i aero-ivica. Laki kovani točkovi od 18 inča u dvobojnom crno-neonskom/narandžastom dizajnu donose značajnu vizuelnu dubinu i dodatnu složenost četvorokrakim elementima iz MINI John Cooper Works GP.

 

Svetovi boja MINI Electric i brenda John Cooper Works spajaju se ovde u jedinstveni stav. Glavna boja karoserije je mat srebrna i proteže se pozadi iza centralne tačke automobila. Oplata visokog sjaja sa dvostepenom gradacijom boje – od Highspeed Orange do Curbside Red metalizirane – potom pokriva ostatak karoserije do zadnjeg kraja. Kontrast između mat i sjajnih površina donosi silueti ekstra glatkoću, dok jasna, dijagonalna separacija između različitih boja ubrizgava dodatnu dinamičnost. Na bokovima, šara nadahnuta trkačkom kariranom zastavom deli pozornicu sa velikim MINI Electric logom, koji se može naći i na rešetki hladnjaka, na krovu i na zadnjem kraju. Bezbedan automobil takođe donosi grafiku specifičnu za propise i povezanu sa sponzorima, što dodaje dalji vizuelni intenzitet trkačkom karakteru automobila.

Širok i privlačan – zadnji kraj.

Zadnji kraj u crnoj i Curbside Red metaliziranoj boji koristi žute akcentne površine kako bi proširio privlačan dizajnerski jezik sa prednjeg kraja i bokova, i iznosi ekstremno moderan i dinamičan stav. Istaknuto levo krilo postavljeno na krov sa protokom vazduha i žutim akcentnim linijama takođe integriše signalnu svetlosnu jedinicu i 3D je odštampano u fabrici u Oksfordu. Rašireni svodovi točkova naglašavaju široki razmak točkova automobila i nesmetano se prenosi na naglašenu zadnju oplatu. Zadnja oplata je ukrojena oko točkova, tako da otvara vidik prema trkačkim gumama sa većim prianjanjem. Između točkova se nalazi jednostavan difuzor. Kada se automobil gleda iz ovog ugla, akcenti u Energetic Yellow boji i nedostatak izduvnih cevi pokazuju da je ovo automobil koji pokreće sistem električnog pogona.  

 

Maksimalna redukcija – enterijer.

Enterijer je sveden na apsolutno neophodno; ostala su samo prednja sedišta. Prostor za vozača sastoji se od sertifikovanog sedišta sa pojasom na šest tačaka odobrenim kako za trke tako i za drumsku upotrebu, volana sa minimalistički dizajniranim prigušivačem od karbonskih vlakana i digitalnom instrument tablom. Centralni ekran sa informacijama ustupio je mesto poklopcu od karbonskih vlakana kako bi se težina dodatno smanjila. Centralna konzola sadrži ručicu menjača, ručnu kočnicu i kontrole za neophodna signalna svetla – sve u optkrivenim karbonskim vlaknima. Jednako svedeni paneli u vratima od karbonskog vlakna sa prozorom i otvaračima prozora sadrže remenje od tkanine kako bi se vrata lakše zatvarala. Još jedan centralni element enterijera jeste zavareni in-rol kavez koji maksimalizuje bezbednost. A ostatak svedene strukture enterijera takođe je ofarban u tipičnu trkačku belu boju (iz funkcionalnih razloga).

Specijalni 3D-štampani delovi za enterijer.

Minimalistički prigušivač udarca na volanu i bust-panel desno od volana izrađeni su od visokokvalitetnih, specijalnih komponenata, kao i kućište centralne konzole i paneli na vratima sa strane vozača. Još jedan element su jastučići na sportskom sedištu koji se mogu ukloniti, koji su isto tako 3D-štampani i čija inovativna struktura kombinuje komfor, robusnost i modularnost. Debljina, tvrdoća i boja jastučića može se prilagoditi na zahtev u skladu sa fizionomijom, težinom i ličnim ukusom konkretnog vozača.  

 

Spreman za trkačku stazu, uz pomoć ekspertize BMW Motorsporta.

Iza vizuelno moćnog dizajna modela MINI Electric Pacesetter nadahnutog brendom JCW nalazi se ekspertiza BMW Motorsporta. Strogo poštovanje principa lakog dizajna daje „Safety Car“ osnovnu težinu od oko 1.230 kg – što ga čini oko 130 kg lakšim od standardnog modela MINI Cooper SE. Pogonski sistem – takođe zasnovan na onom koji se nalazi u modelu MINI Cooper SE – proizvodi 135 kW i 280 Nm (206 lb-ft), što omogućava modelu MINI Electric Pacesetter nadahnutom brendom JCW da sprinta od 0-100 km/h (62 mph) za 6,7 sekundi (standardni model: 7,3 s) i od 0-60 km/h (37 mph) za 3,6 sekundi (standardni model: 3,9 s). Još važnije za „Safety Car“, ipak, jesu brojke u srednjem opsegu. Ovde, model MINI Electric Pacesetter nadahnut brendom JCW pokazuje sav talent svog sistema električnog pogona bogatog obrtnim momentom sa jednobrzinskim menjačem, koji omogućava postizanje brzine 80-120 km/h (75 mph) za 4,3 sekunde (standardni model: 4,6 s).

 

Pogonski sistem se udružuje sa trkačkim ogibljenjem (trostrano podesiv za odskok, kompresiju, visinu i savijanje) kako bi pružio maksimalni utisak karting vožnje. Ogibljenje sa trkačkim specifikacijama i nosačima kontrolne ruke, 10 mm veći razmak među točkovima, plus četvoroklipne kočnice i točkovi iz MINI John Cooper Works GP sa Michelin Pilot Sport gumama (veličine 245/40 R18) zaokružuju čitav paket. To su iste gume koje se koriste na prednjim točkovima trkačkih automobila Formule E.

Premijera na E-Prix u Rimu 10.04.2021.

MINI Electric Pacesetter nadahnut brendom JCW imaće vatreno krštenje u Rimu 10. aprila 2021. na drugom događaju (Trka 3) sezone Formule E 2021. Za volanom će biti zvanični vozač FIA Formula E „Safety Car“ Bruno Koreja, kao i BMW i Andretti Motorsport vozači Maksimilijan Ginter (Nemačka) i Džejk Denis (Velika Britanija) u borbi za pobedu u svojim trkačkim modelima BMW iFE.21.

 

„Agilnost, performanse, automobil kul izgleda: MINI Electric Pacesetter „Safety Car“  za FIA Formula E svetsko prvenstvo sadrži sve to“, rekao je Koreja. „Veoma je zabavan za vožnju, utisak je kao da vozite karting.“